بهترین روش برای کاهش تب در کودکان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 1074
:: بازدید سال : 2473
:: بازدید کلی : 11800

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

بهترین روش برای کاهش تب در کودکان
دو شنبه 26 آبان 1399 ساعت 15:15 | بازدید : 399 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

تب بالا در کودکان

تب یا درجه حرارت بالا در کودکان یک علامت است و به خودی خود یک بیماری نیست ، زیرا نشان می دهد کودک در بیشتر موارد یک بیماری خفیف یا خفیف دارد ، زیرا به بدن در مبارزه با عفونت کمک می کند ، زیرا تب واکنش طبیعی و سالم بدن در برابر عفونت یا هر بیماری دیگر است ، خواه خفیف یا شدید است و درجه حرارت بالا در کودکان را می توان افزایش دمای بدن کودک از سطح طبیعی دانست که با کمی تغییر مشخص می شود ، اما دمای بالاتر از 38 درجه سانتیگراد تب محسوب می شود و گرچه دمای کودک افزایش می یابد ، این تا حدی ترسناک است ، اما این قد مضر در نظر گرفته نمی شود و لازم است علائم دیگری را که کودک از آن رنج می برد ، برای تعیین شدت وضعیت سلامتی یادداشت کنید. [1] [2] در این زمینه ، لازم است بدانید که درجه حرارت بالا در کودکان اغلب به دلایلی نسبت داده می شود که در اکثر آنها خطرناک نیست و می توان آنها را در خانه درمان و کنترل کرد ، زیرا با از بین رفتن کامل عفونت یا سایر علل تب ، دما به حالت طبیعی برمی گردد و با وجود آن ، تب ادامه خواهد داشت. تأثیر آن بدون توجه به درمان ، یعنی افزایش دما تا زمانی که عامل ایجاد کننده علیرغم انجام مراحل درمانی از بین نرود ، روند خود را ادامه خواهد داد.

نکاتی برای کاهش تب در کودکان

کاهش دما در کودکان باعث می شود کودک هنگام ابتلا به تب راحت باشد و رعایت برخی نکات که شامل موارد زیر است کمک می کند: [4] حفظ دمای اتاق در حدود 21-23 درجه سانتیگراد. اگر کودک نمی خواهد او را مجبور به خوردن غذا کند. پوشیدن لباس های نخی سبک و پوشیدن بیش از حد لباس ، زیرا باعث افزایش درجه حرارت کودک می شود. هنگام احساس لرز ، کودک را با یک پتو سبک بپوشانید و وقتی تمام شد ، آن را جدا کنید. تشویق کودک به نوشیدن مقادیر کافی مایعات برای کاهش خطر کم آبی ، زیرا درجه حرارت بالا خطر کم آبی کودک را افزایش می دهد . [5] کودک را به سمت استراحت یا خواب کافی هدایت کنید ، زیرا بیشتر کودکان هنگام بالا رفتن درجه حرارت بدن خود احساس خستگی و درد می کنند و لازم است در صورت عدم تمایل وی را به خواب یا آرامش وادار کنید زیرا احساس آغاز بهبود می کند و ممکن است کودک به تمرین برخی از فعالیت ها یا رفتن به مدرسه بعد از اینکه دما به مدت 24 ساعت بازگشت. [5] با استفاده از دستمال مرطوب با کمی آب گرم ، سعی کنید پیشانی کودک را برای کمک به کاهش درجه حرارت او پاک کنید ، اما باید توجه داشت که کودک در حین پاک کردن نباید احساس ناراحتی و سرما کند. [6] اجازه دادن به کودک برای استفاده از آب ولرم ، چون باعث کاهش دما می شود ، باید مراقب باشید از آب سرد یا آب یخ استفاده نکنید ، زیرا این امر باعث لرزیدن کودک می شود که منجر به افزایش دمای داخلی بدن می شود ، زیرا توصیه می شود حمام را با آب بگیرید. دمای خوبی داشته باشید و باعث ناراحتی کودک نشوید ، زیرا این امر به آرامش کودک کمک می کند و از درجه حرارت او می کاهد و کودک باید در وان تحت نظر باشد و تنها نماند. [7] [8] قرار دادن کمپرس آب ولرم در زیر بازوها و ران ها ، زیرا این روش به کاهش دما و کاهش تب کمک می کند ، زیرا این یکی از روش های کمک های اولیه است که معمولاً برای کاهش درجه حرارت بالا یا هایپرترمی (به انگلیسی: Hyperthermia ) استفاده می شود و اغلب در صورت بالا رفتن استفاده می شود درجه حرارت بدن به علت به گرما از قرار گرفتن در معرض به دلایل خارجی، مانند: اقامت در خارج از کشور در دماهای بالا برای مدت طولانی، و یا عمل از ورزش های هوازی ، و باید هشدار به استفاده از کیسه های یخ داشته باشد، آن را به عنوان به اندازه کافی آب سرد به انجام می باشد هدف مورد نظر، به عنوان آن است ارزش دانستن اینکه تب ممکن است بازگشت هنگام برداشتن این لنت ها.

از نظر پزشکی کاهش دما در کودکان

درجه حرارت بالا در کودکان سالم لزوماً به درمان دارویی احتیاج ندارد ، زیرا پایین آوردن دما در کودکان به خلاص شدن سریع از علت تب کمک نمی کند ، اما تنها نکته مثبت در کاهش دما در کودکان این است که به آنها کمک می کند تا احساس راحتی و راحتی بیشتری داشته باشند و این می تواند انجام شود. از طریق استفاده از تب های ضد تب ، آنها داروهایی هستند که بر عفونت یا اختلالات دیگری که باعث ایجاد درجه حرارت بالا می شوند ، تأثیری ندارند و از استامینوفن معمولاً به صورت خوراکی یا به صورت شیاف یا ایبوپروفن استفاده می شود.(به انگلیسی: Ibuprofen) از طریق دهان ، ضد تب در دمای پایین هستند که بدون نسخه پزشک در دسترس هستند و لازم است دوز مناسب در زمان مناسب به کودک داده شود ، زیرا دوز دارو توسط پزشک تعیین می شود یا طبق دستورالعمل های مربوط به دوزهای موجود در جعبه دارو ، همانند دادن به کودک مقدار کمتری از دارو یا عدم تکرار دارو در زمان لازم ممکن است باعث عدم اثربخشی دارو شود و لازم به ذکر است که برخی افراد ترجیح می دهند به جای ایبوپروفن از استامینوفن استفاده کنند ، زیرا ایبوپروفن با وجود ایمنی و یکپارچگی در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است مخاط معده را تحریک کند. استفاده از این داروها ، اما استفاده از آنها در دوزهای بالا یا به طور مکرر می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود.

 در واقع ، استفاده از داروهای ضد تب در کودکان مبتلا به اختلالات قلب ، مغز ، ریه ها ، یا اعصاب یا افرادی که سابقه سلامتی دارند که شامل تشنج در نتیجه ایجاد تب است ، ضروری است ، زیرا مواد ضد تب باعث کاهش تلاش در بدن در نتیجه دمای بالا می شود شایان ذکر است که می توان استامینوفن یا ایبوپروفن را به عنوان یک روش پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تب در نوزادان پس از دریافت واکسن ها تجویز کرد ، اما این امر نادر است و لازم به ذکر است که به دلیل اختلال جدی که در مصرف آن وجود دارد ، استفاده از آسپرین به طور کامل برای کاهش دما متوقف شده است. سندرم ری (به انگلیسی: Reye syndrome) به دلیل تعامل با برخی از انواع عفونت های ویروسی ، مانند: آنفلوانزا، و آبله مرغان ، چون عفونت ناشی از تب اغلب ویروسی است ، شایعترین آن است و گاهی عفونت باکتریایی است ، پس از آنتی بیوتیک ها فقط بدون عفونت ویروسی این نوع عفونت را درمان می کنند ، زیرا آنتی بیوتیک ها نمی توانند خلاص شوند از ویروس عامل عفونت. [6] [9]


 




:: برچسب‌ها: پزشکی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: